Thursday, May 31

Lelaki VS Perempuan

Men from Mars, Women from Venus.

"Once upon a time, Martians & Venusian met. They fall in love and had a happy relationships together. It because they respected each other & also accepted their differences. Then they come to Earth & Amnesia set in : They forgot they were from different planet..."

Itu salah satu petikan ayat dalam buku Men From Mars, Women from Venus. So, berbeza sangat ke antara lelaki & perempuan nie? dari kesimpulan or conclusion dari buku ini,YES! HARUS la berbeza sebab dah confirm-confirm sex@jantina lain-lain kan?of course la perangai pun berbeza kan? Tapi perbezaan ini lah yang melengkapkan sesebuah perhubungan. Boring la if kita de minat yang sama,suka benda yang sama. Macam tak de cabaran and kepelbagaian dalam hubungan korang.

" You can't live with them. you can't live without them! "

Faham tak maksudnya? Dari apa yang aku faham la kan..kita as perempuan memang tidak boleh hidup dengan lelaki kerana perbezaan mental & fizikal kita berbeza denagn dorang but at the same time, kita tak boleh hidup tanpa lelaki gak kerana kita perlukan belaian & pemimpin dalam hidup hidup kita. Baru la NORMAL ! memang fitrah manusia. Perempuan dicipta dari tulang rusuk lelaki maknanya kita akan selalu berada di sisi insan bernama LELAKI.

Note : Wa...da leh jadi pensyarah da nie...&)

aime
Nurhana Dania Burhanuddin

No comments:

Post a Comment